יום חמישי, 30 בדצמבר 2010

מבט רפלקטיבי על הבלוג האישי

בתחילה,  הכתיבה בבלוג היתה חוויה מרעננת, דבר חדש, משהו אישי אותו אני יוצרת, עליו אני מחליטה, כתיבה על נושא שמענין אותי. בפוסטים הראשונים כתבתי על תזונה מזוית בריאותית, בסוף כל פוסט הוספתי מתכון המתקשר לנושא הפוסט.
בנות הגיבו למה שנכתב ונוצרה אינטראקציה סביב הנושא.
במשך הזמן כשניתנו מטלות "לימודיות" והכתיבה בבלוג היתה כשיעורי בית, מספר התגובות ירד.
נראה, כי כתיבה מתוך בחירה וענין, תרמה לקוראי הבלוג למידע בהם התעניינו. הקוראים הגיבו
לדברים שנכתבו בבלוג וקיבלו תגובה.תגובות שבהם הביעו ענין בכתוב, תגובות בהן נשאלו שאלות, תגובות להרחבת המידע בפוסט.
המטלות שניתנו כ"שעורי בית"  הרחיבו את הידע הכללי בנושא:- האינטרנט,הכתיבה האישית שהופכת לציבורית, המחשב בגן, אינטרנט בגן, מחקרים על כתיבה בבלוג ועוד.כתיבה בפוסט כמטלה "לימודית" גרמה לירידה באינטראקציה הבין אישית, מספר התגובות ירד.

תגובות לכתיבה של פוסט, היתה מהנה עבורי, שמחתי לקבל תגובות ושמחתי לענות למגיבות. פוסט שלם נכתב, לבקשתה  של מגיבה.

מטלה שהרחיבה את השימוש בבלוג היתה המטלה בה נתבקשתי להוסיף קישורים.התנסות בכלי ה"בלוג " וקבלת משימות יכולות לשכלל את האפשרויות.

בבקורי בבלוגים של אחרים,  גיליתי בלוגים מעניינים ולרובם הגבתי.

לגבי המודל של ג'ילי סלמון(2002) נראה לי ששלב ההתפתחות הוא הגבוה, למרות הירידה בתגובות לפוסטים ואת הסיבה לכך קישרתי לכתיבה שאינה מבחירה.
יעל

3 תגובות:

  1. יעלי יקרה,
    אני מסכימה עם כל מה שאמרת. עדיין לא כתבתי את הפוסט שלי לסיכום, אבל אני חושבת שהוא יהיה מאד דומה.
    במיוחד הזדהיתי עם דברייך לגבי העניין של הקוראים שיורד, כאשר המטלה מוכתבת ובעקבות כך יורדת גם כמות התגובות.
    לסיכום,
    למדתי ממך על תזונה בריאה ואני אפילו מרבה להכין את סלט הקינואה שלימדת איך להכין. כידוע לך, השנה אני בשנת שבתון, אך בשנה הבאה אני מתכוונת ליישם את הרעיונות שנתת לעבודה עם הילדים בגן.
    המון תודה על הפוסטים המעניינים ועל הזכות שניתנה לי להיות עמיתה מלווה שלך.
    באהבה,
    אילנית.

    השבמחק
  2. ליעל היקרה,
    קראתי את הפוסט שלך הרגשתי והזדהיתי עם הרבה מדברייך, וגם אילנות מסכימה אותנו שכמות התגובות ירדה בפוסטים שהם מטלות לעומת הפוסטים שהם מתוצר הבלוגר עצמו...
    מאוד שמחה שהכרתי אותך שכינתי היקרה, ומאחלת לך הצלחה בכל דרכיך...

    השבמחק
  3. לאילנית ושירין היקרות,
    שמחתי לקרוא את התגובות שלכן.הופתעתי לקבל משוב לדברים הנאמרים בפוסט, כתוצאה מהעומס בעבודות בסיום
    הסמסטר.
    מטרתו של הבלוג האישי להעשיר אתכן בנושא התזונה,
    וכלל טיפים ומתכוני בריאות.תזונה בגן ועוד רעיונות
    כגון ליקוט צמחי בר למאכל.
    שמחה שתרמתי מהידע שלי.בהנאה ובאהבה יעל

    השבמחק