יום שבת, 16 באוקטובר 2010

אוכלים בריא

לפני מספר שנים נחשפתי לכל נושא התזונה הנכונה,לדעתי ומנסיוני, תזונה נכונה מסייעת בפתרון בעיות בריאות,תזונה נכונה יכולה למנוע מחלות. בבלוג שלי אתן טיפים ומידע בנושא ואוסיף מתכוני בריאות,מתכונים קלים ופשוטים ובעיקר מזינים.
נתחיל בטיפים:-
אכלו סיבים תזונתיים-תפריט עשיר בסיבים תזונתיים מוסיפים נפח למזון וגורם לתחושת מלאות ושובע וללא תוספת ניכרת של קלוריות.
ישנם שני סוגים של סיבים-בלתי מסיסים ומסיסים.
בלתי מסיסים-נמצאים בחיטה מלאה ובמוצריה,בסובין ובקליפות של פירות וירקות.
מסיסים-נמצאים בדגנים כמו שבולת שועל ובקטניות כמו-שעועית,אפונה,עדשים וגם בפירות וירקות.
ממולץ לאכול 25 גרם ביום.
בכוס שעועית מבושלת -13 גרם
בחצי כוס פולי סויה-5 גרם
24 שקדים-4 גרם

טיפ נוסף:-
הרגישו מה אתן אוכלות-למזון יש השפעה על העיכול,על ידי שינוי תוכלנה לגלות אילו דברי מזון גורמים לכן לבעיות.
וותרו על קבוצת מזון במשך 3 ימים רצופים ורשמו לעצמכן מה אתן מרגישות מבחינת רמת אנרגיה,עיפות וסדירת העיכול.
קבוצות המזון שתוכלו להוציא מתזונתכן במועדים שונים:
מוצרי חיטה
מוצרי חלב
חלבונים
פחמימות(כולל סוכר)
שומן
צבעי מאכל

לסיום מתכון-סלט קינואה ועדשים חומים או שחורים
כוס קינואה מבושלת(שלושה צבעים)
חצי כוס עדשים חומים או שחורים מבושלים
מאדים בסיר בצל,2 גזרים חתוכים ו-2 שני שום.מתבלים במלח כורכום ופפריקה.מוסיפים את הקינואה והעדשים ומבשלים יחד.
ניתן להוסיף מים למנוע התיבשות.
בתאבון


3 תגובות:

  1. הי יעל,

    אני מתחברת מאד לנושא, תודה על המתכון. תמיד שאלתי את עצמי מה אפשר לעשות עם קינואה, ומאחר שלא מצאתי תשובה, אני פשוט מכניסה קינואה לכל מרק שאני מכינה... :)
    הייתי רוצה להיות חברה מלווה שלך, ואת מוזמנת להיות חברה מלווה שלי. הבעיה היא שאני לא יודעת איך עושים את זה.

    השבמחק
  2. הי יעל
    נכנסתי לנושא של תזונה נכונה לפני כשנתיים. הנושא מאוד מעניין אותי.אשמח לעקוב אחרי הבלוג שלך ולהכין את המתכונים.
    סקרנית לקרוא את ההמשך.

    השבמחק
  3. היי יעל,
    הכנתי את ה"סלט קינואה"!!!
    זה אמנם דומה יותר לתוספת מאשר לסלט, אבל יצא פשוט מדהים! קיבלתי מחמאות מבעלי ומבנותי!
    איזה כיף- גם טעים וגם בריא!
    תודה,
    אילנית.

    השבמחק