יום שבת, 11 בדצמבר 2010

אישי הופך ציבורי

אני שייכת לדור הקודם.כתיבה אישית ההופכת לציבורית בן רגע מהווה עבורי מציאות חדשה.הכתיבה בבלוג ובפורומים
לא היתה קלה עבורי.הכתיבה דרשה ממני מספר שלבים על שהגיעה לפרסום-כתיבה על דף(מיושנת),קריאת הכתוב,מחיקות,תיקונים..תהליך תוך בקרה עד לתוצר הסופי שאיתו אני שלמה ורק אז אני מפרסמת.
הכתיבה המיידית ופרסומה  בציבור יכולה לגרום לבעיות-כתיבה פוגעת,חשיפה של אנשים שלא היו מעונינים בכך..
כתיבה זו מעודדת כתיבה אימפולסיבית כתיבה ללא תכנון ומחשבה?
האם נוצר דור חדש של"כאן ועכשיו" דור שלא חושב חשיבה מעמיקה,ואינו נחשף לתהליכים?
תוכניות הריאלטי שמוזכרות במאמר,לדעתי רק מחזקות את השינויים החברתיים בו אנו נמצאים.תוכניות אלו חושפות אנשים ברגעים אינטימיים באופן מידי וללא סינון.מהו האינטרס של אנשים אלו להחשף כך בפומבי?
יש לתת את הדעת לשינויים המתחוללים בחברה שלנו בו האישי הופך ציבורי.הדרכה לכתיבה מאורגנת לכתיבה שקולה,
כתיבה שלא תגרום פגיעה באחרים ושמירת על פרטיותם.
בתי ספר יכולים למנף מצב בו תלמידים משתמשים בעולם הדיגיטלי,התלמידים כבר מזמן "מכורים" ומעבירים זמן רב מול המחשב.למידה שמטרתה להעשיר ולהתעשר על ידי אינטראקציה בעולם הדיגיטלי.

2 תגובות:

  1. היי יעלי,
    אני מסכימה עם דברייך, לגבי החשיפה וההתערטלות של אנשים בתכניות הריאלטי, אני לא מצליחה להבין את האנשים שמשתתפים בתכניות הללו וחושפים את הקרביים לעיני כל. עוד יותר מזה אני לא מבינה את הרייטינג של תכניות אלה.
    לגבי התלמידים שאת מתייחסת אליהם, אני מניחה שאת מדברת על ילדים בגיל 11-12 והילך. כאן אני רוצה לציין מניסיון אישי שלי עם בתי בת ה- 12. הבת שלי כמו כל חבריה מחוברת לFace Book והיא כותבת בו המון. מצד אחד אני חושבת שהדור שלנו בגיל זה לא התנסה כ"כ הרבה בהבעה בכתב, כמו הדור הנוכחי ואני מאמינה שכתיבה היא מיומנות נרכשת, לכן אני רואה בכך יתרון. לגבי האימפולסביות, אני חושבת כמוך, כבר נתקלנו במצב מאד בעייתי כאשר הבת שלי התווכחה עם חברה דרך ה Face Book ומשפט אחד שהיא כתבה מאד העליב את החברה והיה סיפור לא נעים... מה שהבת שלי למדה מהתנסות לא נעימה זו הוא שלמילים יש כוח ועל אחת כמה וכמה כאשר הן כתובות. לכן יש להשתמש בהן בתבונה. אני חושבת שגם מי שכותב כתיבה אישית- ציבורית ילמד לתכנן ולהשקיע מחשבה בבחירת מילותיו ומסריו, אם לא ע"י תכנון מוקדם, אז בטח מכורח הניסיון.
    יום נפלא,
    אילנית.

    השבמחק
  2. היי אילנית
    לבני קרה מקרה דומה,הוא כתב כתגובה להתגרויות מבנות
    כתתו.הבנות סיפרו למחנכת.היה סיפור לא נעים...
    בני למד לקח מהמקרה-למילים אכן יש כוח.
    נתראה יעל

    השבמחק