יום רביעי, 27 באוקטובר 2010

תזונה והרגלי אכילה

שמחתי לקבל תגובות מחברות שמתעניינות בנושא.הפעם אוסיף עוד טיפים בנושא.
ולקינוח אוסיף מתכון.
הטיפ הראשון קשור בהרגלי אכילה:
אכלו בזמנים קבועים וללא מרווחים גדולים בין הארוחות.אכלו 3 ארוחות ביום ו 2 ארוחות ביניהם.(משהו קל)
קצצו בקלוריות באמצעות צריכת כמויות קטנות של מזון.ארוחות תכופות מסייעות לשמירה על רמות יציבות של סוכר בדם.

הטיפ השני אכילת נבטים:
לנבטים ערך תזונתי רב,הם עשירים באנרגיה זמינה,ויטמינים,מינרלים,חומצות אמינות,חלבונים ואנזימים.
לשם הנבטה משרים זרעים במים לכ-6 שעות מנקזים את המים מניחים על מסננת.מגבת ניר לחה יכולה לתרום לשמירת הלחות.מסננת עליה מגבת ניר ואת הזרעים לפזר  על מגבת הניר.חשוב לשמור על לחות קבועה עד שהם נובטים.
נהוג להנביט רק זרעים המיועדים לאכילה ולא זרעים לזריעה בגינה.יש נבטים רעילים כמו שעועית קידני.יש כאלו שרק
אחרי בישול ראויים לאכילה ויש כאלו שניתן לאוכלם חיים.
מבין הקטניות,אספסת מש חילבה עדשים ותלתן ראויים לאכילה חיים.קיטניות מונבטות אחרות יש לאדות מספר דקות  עד
להתרככות לפני אכילתן.
נבטים חיים הוספנה לסלט והסלט גם טעים, נראה מושקע וכמובן בריא!!!

מתכון מדפי אורז -קונים בסופר במדף של אוכל סיני
מכינים טחינה
חותכים ירקות לרצועות דקות-פלפל,גזר,מלפפון,כרוב
מכינים בקערית עשבי תיבול שאוהבים-כוסברה פטרוזליה רוקט ללא חיתוך
נבטים גדולים של חמניות
את דפי האורז מכינים אחד בכל פעם.משרים כ-20 שניות במים חמים בכלי שטוח וגדול כגודל דף האורז.מניחים את הדף במים (ללא קיפולים )מוציאים על משטח שהוכן מראש כשהדף מונח ללא קיפולים.
מורחים בשליש משטחו :טחינה עליה מניחים ירקות ונבטים ומגלגלים כמו בלינצ'ס.
בתאבון



5 תגובות:

  1. הי יעל,
    היום למדתי משהו חדש. שישנם זרעים שמנביטים אותם רק לאכילה . בצעירותי לא התקרבתי לנבטים והיום אני נהנית וטעים לי לאכול אותם.
    מכל המתכונים שאת מפרסמת אני מכינה לי חוברת בריאות.
    תודה רבה יעל

    השבמחק
  2. היי יעל,

    אשמח אם תכנסי לבלוג שלי ותגיבי על הפרסום האחרון שלי בנושא המחזור ובכלל.

    יעלוש

    השבמחק
  3. היי יעל,
    אני ממש אוהבת את הבלוג שלך!
    אני מחכה לפוסט הבא, כי דפי האורז קצת מפחידים אותי... ;)
    אילנית.

    השבמחק
  4. היי יעל,
    נושא התזונה קרוב מאוד ללבי ואני מאוד אוהבת את הבלוג שלך.
    גם אני קצת חוששת ממתכון דפי האורז ומחכה למתכונים הבאים.
    טיפ נוסף לנבטים: ניתן להוסף אותם מעל למרק עוף פשוט או למרק ירקות והם מהווים שידרוג נפלא למי שאוהב.
    בנוסף אשמח אם תתני לי טיפים טעימים כיצד להכניס את נושא התזונה הבריאה לגן מכיוון שאני מנסה אך נראה לי תמיד שזה עדיין לא מספיק.
    תודה נטע-לי

    השבמחק
  5. יעל ממש מעניין לקרא את הפוסטים שלך!מחכה להמשך

    השבמחק