יום שבת, 25 בדצמבר 2010

סביבת הבלוג

בפוסט זה אתיחס לשני רעיונות אשר מוזכרים במאמרים שקראתי.
היתרונות העיקריים שאני מוצאת בפתיחת בלוג לעומת הקושי במשאבי הזמן הרבים הנדרשים לתפעל אותו.

הבלוג ככלי לביטוי אישי מאפשר כתיבה אישית, העברת מידע לקוראים, קבלת תגובות  ועוד...
בלוג כסביבה לימודית בחטיבות ובתיכון נראה לי מתבקש,הוא מאפשר גיוון, מעודד למידה מסוג אחר.
בני נוער יושבים שעות מול  המחשב בביתם.שעות שבחלקן מיועדות לתקשורת עם חברים ללא פיקוח. כתיבה בבלוג שתתקיים תחת שליטה  וליווי (מורה), יעודדו כתיבה אישית, ישמשו גם ככלי לניהול מידע וידע. הבלוג האישי יאפשר אינטראקציה בין התלמידים ויתרום להרחבת הידע על ידי קבלת תגובות. למידה מקוונת בבתי ספר מתאימה לתקופה זו.

כתיבה בבלוג, ביקורים בבלוגים של אחרים,כתיבה כתגובה, דורשים משאבי זמן רבים-האם הם מוצדקים??
כגננת אני חושבת שפתיחת בלוג המספר על הנעשה בגן מוצא חן מאוד. הכתיבה תשמש תעוד נפלא,  תעוד המלווה בתמונות ובלינקים להרחבה.הבלוג יאפשר תגובות של הורים (הבלוג חייב להיות מוגן, כלומר ישמש רק את הורי הגן).
יש לקחת בחשבון את הזמן הנדרש לתחזוק בלוג. משאב הזמן,  הוא משאב יקר לכן אסתפק בכתיבה בדואר האלקטרוני על מנת לעדכן את הורי הגן.בעתיד יתכן ואשתמש בו....

תגובה 1:

  1. היי יעלי,

    אני מסכימה איתך, הבלוג אכן גוזל זמן רב!!!
    גם אני מתכתבת עם ההורים במייל. מייל, לעומת הבלוג, דווקא חוסך זמן רב של שיחות עם הורים שתמיד גולשות... המסרים הם יותר קצרים וענייניים, וכמובן חוסכים דפי נייר (איכות הסביבה).
    לגבי הנוער, הוא גם ככה מחובר לפייסבוק ללא הפסקה. אבל, הרעיון שלך של תכתובת עם המורה ועם החברים לצרכי למידה, תוך פיקוח של המורה נשמע לי ממש מעולה! זו בעצם למידה כמו שהתנסינו בה בקורס.
    גאוני!
    אני מקווה רק שהילדים לא יבכו שהמורה גוזלת להם את כל הזמן הפנוי :)
    שבוע טוב,
    אילנית.

    השבמחק